2022. január 26., szerda

Egyetemes Törvények




Sors és szabadság

Mindenki rendelkezik sorssal. A sors térhez és időhőz kötött valóság és hatalom. A sors jelentését megértve, megnyílik a lehetőség a meghaladásra. Az új élet , az új forma szabadságában áll az örökölt sors újraszövése.

„Léte felől nézve az objektív szellem sors, jelentése felől nézve azonban szabadság”- Prohászka Lajos

Egyetemes Törvények röviden :

A mindig , mindenhol érvényes, a Létezést fenntartó és kormányzó törvények, melyek a Személyen és a Természeten keresztül mutatkoznak meg és egyúttal rendben tartják azokat.

1.A Teremtő Imagináció törvénye.


“Amit az ember imaginációjába helyez, azzá alakul”, mondja Hamvas Béla. Ez azt jelenti, hogy az ember beidéző képességgel és készséggel bír. Fegyelmezetlen és felületes , csapongó képzetalkotásokkal zavaros sorsot idéz be saját magának. Minden a szellemből ered , a személyes elmén keresztül ölt formát. Felelősséggel bír minden személy saját mentális tevékenységéért. Amennyiben mágiáját vagyis mentális tevékenységét a többi őstörvény szellemében végzi, és tiszteletben tartja mások szabad akaratát ,fehér mágiát gyakorol. Amikor valamely törvényt durván megsért, mágiája romboló (fekete) mágiává válik, más néven visszaél erejével és sérti saját és mások szabad akaratát.

2. A rezgés vagy vibráció törvénye

Ha a fizikai formát elemeire bontjuk, rezgésállapotokat találunk. Az azonos rezgésszámú , azonos hangoltságú személyek egymásra találnak , ahogy a mondás tartja: zsák a foltját megkapja. Folyamatos kommunikáció és befolyásolás zajlik a különböző létformák között, magasabb rezgésszám, magasabb kiegyenlítődést kíván, alacsonyabb létformák durvábbak, áthatolhatatlanabbak. Mindig olyan vibrációjú létformákkal kerülhetünk kapcsolatba, amilyenbe mi is létezünk. Ha felelőtlen és zavaros állapotokban tartózkodunk, hamarabb megbetegszünk , hamarabb kerülünk nem várt konfrontációkba, ami pont azért jön létre, mert megoldani valónk van , elintézni valónk van, az adott témában.

3.A hasonlóság, egyezés törvénye.

Minden, mindennel összefüggésben áll. Nem akárhogyan, hanem analogiákba rendeződve . Minden őserőnek megfelel (hozzá rendelhető) egy bizonyos minőség, jelenség, forma, tartalom, elem, szín, jelleg, stb. Így válik értelmezhetővé valami, visszavezetve a gyökerekig. Visszavezetve valamit annak szellemi tartalmáig, rá lehet jönni egy betegség vagy más probléma okára. “Minden az adásban nyer jelentőséget”- emlékeztet Hamvas Béla. Ennél a törvénynél világossá válik, hogy minél többet ad az ember, annál több áramlik annak helyébe. Jézus: “Akinek van, annak adatik”. Amikor az ember nyitott szívvel áldoz, nem gátolja a szeretet-fény áramlást, ezért a folyamat zavartalan.

4. A yin-yang ősprincípiumok törvénye

A Fény és a Szeretet nem egyéb, mint a maszkulin és a feminin világalkotó erők. Egyenrangúak , sosem egyenlők. Eggyütt alkotják az egységet. Kiegészítik egymást. Az androgen állapotra vágyódva , keresik egymásban önmagukat. Ezért a legmélyebb aktív erő egymás felé hajtja a maszkulin és feminin embert, hogy kiegészülhessen. Csak jól megkülönbőztetett felek tudnak egymással harmóniába kapcsolódni. Bár mindkét nem hordozza magában a másik tőltetét is valamilyen súlyban és arányban, fontos, hogy világosan meghatározódva keljenek egybe. Erre való a párkapcsolat és a házasság. Nem csak fizikai értelemben fontos, hogy létrejöjjön az egybekelés, hanem lelki és spirituális szinteken is. Nem csak Nap és Hold, nem csak Mars és Vénusz, hanem Uránusz és Neptunusz viszonylatában is megtörténik az egyesülés. Ez természetesen odafigyelést és erőfeszítést kíván , hogy a kettőt eggyé lehessen tenni és be lehessen jutni a “királyságba” amiről Jézus beszél. A Fény és a Szeretet királyságába.

5. A polaritás törvénye

A fizikai világ arra való, hogy a szélsőségekbe jutott jelentéstartalmak egészséges, pozitív állapotba kerülhessenek. Mindig két pólusa van egy minőségnek. Van meleg és hideg, száraz és nedves, jó és rossz, stb. Itt, a teremtés határállapotában válik megfoghatóvá, megvizsgálhatóvá, mely szélsőségbe, sarkalatban lendül ki egy-egy megnyílvánulás, hogy aztán konfrontációkon keresztül középre, nyugalmi állapotra juthasson. Minél magasabbra helyezkedünk és nem ragadunk le a polaritás síkján, annál jobban beláthatóvá válik , melyik pólus került túlsúlyba , hol kell javítani a helyzeten, ahhoz, hogy a boldogságállapot beállhasson. Kellő belátással, más szóval éberséggel, türelemmel és elszánt munkálkodással többet látunk a lényegből és így sikeresebben tudjuk rendbe szedni a problématikus dolgokat. Erre való a fizikai dienzió sűrűsége. Itt , ha nem ragadunk bele a konfortba, a kényelembe és a közönybe, vállaljuk a fájdalmakat, amik jelzik számunkra, hogy téves utakon bolyongunk, akkor felismerjük a zavartságokat, diszharmóniákat, a határállapotokból egyre hamarabb tudunk a békés , arany középútra keveredni. Megértjük, hogy eltávolodtunk az abszolut nyugalmától, ahonnan kiáradtunk, viszont nem szűnt meg a kapcsolatunk vele. Jézus tanításai közül ide vág az eltévedt fiú esete és a következő bíztatás: “ Az én igám könnyű és az én terhem gyönyörűséges. Sok helyen, több gondolkodó is kifejtette, ha az ember felismeri sorsának jelentését, nehézségének értelmét, máris a szabadság kegyelmébe részesül. Ami az ősöknél szabadság, az az utódnál sors. Addig, amíg felismeri mit jelent a sorsa. Onnantól fogva felszabadul. Erre való a horoszkóp, mint térkép, hogy általa világossá váljon a sors és a személy felszabadíthassa magát, megválthassa magát a nehézségek miatti fájdalmaktól, hogy eligazodhasson a saját küldetésében.

6. Az ismétlődés (ritmus és ciklus) törvénye

Más néven az Idő minőségének a törvénye. A teremtett világban minden egy jól behatárolt ütemben ölt formát. Nincsenek véletlenszerű folyamatok, akkor sem, ha az emberi szem ezt nehezen vagy egyáltalán nem bírja felfedezni műkődés közben. Mindennek ideje van és az semmiféle spekuláció, cselezgetés , hanyagolás vagy múlasztás miatt nem változik. Léteznek időintervallumok melyeknek megvan a sajátos minőségük és azokhoz vagy igazodni vagy azoktól elhajlani lehet, a megfelelő következményekkel együtt. Gyerekkoromban már nagyon kíváncsi és türemetlen természetű lévén, azzal kísérleteztem időnként, vajon mi történik , ha “segítek” a virágnak a kinyílni. Feszegettem hát a szírmait és másnap, harmadnap néztem, hogy sikerült-e a noszogatás. Durvább kifejezésben az erőszakoskodásom. Kívétel nélkül minden “megsegített “ virág torzabb nyílást hozott, mint azok, akik meg voltak hagyva saját idejükben. Ugyanígy, bármilyen belematatásnak vagy elhanyagolt bambulásnak lehetnek kellemetlen vagy fájdalmas, esetenként visszafordíthatatlan következményei. Asztrológiában a Szaturnusz, Jupiter és a hozzájuk kapcsolódó fényszögek jelzik ennek a törvénynek a megjelenését a személyi struktúrában.

7. Az ok-okozat törvénye

A véletlenek nem létezéséről már volt szó, az időminőség kapcsán egy emberöltőn keresztül az abszolutum és a teremtett világ viszonylatában. A karma törvényénél arra terelődik a figyelem, amikor a személyi struktúra nem jön létre véletlenszerűen, hanem csakis úgy jön létre, ahogy létre jöhet az adott “hozzávalókból”. Ezek az okok az abszolutúmból áradnak ideális, mentális és lelki dimenziókon áthaladva öltenek formát. Ennek fényében világos, hogy ártatlan áldozatiság nem létezhet, minden ok és okozat szerint zajlik. Ezért önsajnálkozások és rejtett gyűlőlkődés helyett, az a tennivaló , hogy kellő meleg önkritikával (Szeretettel) és értelemmel (Fénnyel) feltárjuk a velünk született törvénytelen, életellenes, igazságtalannak érzett és észlelt sérelmeinket, azokat kiegyenlítsük, átalakítsuk boldog életérzésé, ősbizalomba való beágyazódásá. Senki se születhetik karmák nélkül és senki nem tud megváltani tőle, bármeilyen sziruposan és álszerényen hírdetik, hogy ezt Jézus megtette mindenki helyett. A legkönnyebb másra mutogatni , másra hárítani, másnak a nyakába varrni a felelősséget. Karma azt jelenti, hogy örökölt feladat. Karmát oldani azt jelenti, amikor cselekedve kijavítunk egy átörökölt negativ képzetet. Az ősöktől (ősanyákon keresztül) ránk hagyott feladatokat becsületesen elvégezve kevesebb fájdalommal többet fejlődünk, mint azokat kerülgetve öncélú, kitalált célok felé fordulva, erőltetünk valamiféle önmegvalósulást.

8. A kibontakozás törvénye “ Keressetek és adatik nektek”.

A teremtés nem önmagáért, nem játékból vagy unalomból jön létre, hanem annak érdekében, hogy az újabb és újabb létformákon keresztül megújuljon, táguljon az abszolutum. A teremtés a megváltásért van, az újabb és újabb kiegyelítődésekért válik szükségszerűvé. Új idea, új képzetet szül, a képzetek gondolatokat, létformákat, lényeket hoznak létre és így egyre több esély keletkezik új, magasabb rendű(bb) formák, embernek új spirituális képességek létrejöttére. A megvilágosodás belső aktus és nemcsak az egyén , hanem az egész létezés tágabb lesz általa. Észrevehető , ahogy egy –egy idea , felismerés szinte egy időben jelenik meg a Föld különböző pontján élő lények tudatában. Ennek a törvénynek a segítségével lehet látni az erkölcsös élet nagyszerűségét, mert aki a kutató szellemet nem használja öncélúan, nem él vissza vele, nem a saját hamari és kizárólagos előnyére fordítja, az megtalálja a szükséges kellékeket ahhoz, hogy fejlődhessen és maga körül is jólétet, lelki-szellemi felszabadulást teremt.

9. Az egység , egész-ség törvénye

Egészségesnek, egységesnek csak úgy lehet lenni, ha az ember nem ragadja ki és nagyítja fel a Szeretetet a Fény rovására . Ilyenkor ugyanis csak összefüggéstelen érzelemhalmaz keletkezik, szentimentalista szenvelgések merülnek fel. Amikor pedig a Fényt kezdik hangsúlyozni erősen és a Szeretet marad el, akkor erőszakos mentalitás és spekuláló agyalás lesz az eredmény. Előző a sátáni magatartás , utóbbi a luciferi. Amikor az ember beteg, az egész lénye beteg. Szervein vagy tagjain levő elváltozások kihatnak teljes szervezetére, teljes lényére. Betegen az ember nem egész és a betegség a fél-elem, a fél-ség alapján keletkezik.
A Szeretetet a Fény termékenyíti meg . Amikor ez nem tud teljeskörűen megtörténni, nem lehet, hogy ne fakadjon belőle probléma. Egyetemesen, mindenhol, mindenkor érvényes felelősségtudattal lehet igazi egységbe kerülni. Minden –izmussal végződő minőség hamis valóságot, hamis egészséget, falcs teljességet és így egészségtelenséget hordoz. Fasizmus, kommunizmus, feminizmus,stb olyan harmóniatlanságok, melyek bajokba, tragikus élethelyzetekbe sodorják a személyt, a közösséget. A test-lélek- szellem egysége a Fény és a Szeretet egymáson való áthatolásán keresztül kerülhet harmóniába. Más útja -módja ennek nem létezhet, mivel Valóság is csak egy van.

10. Az abszolut igazság törvénye.


Ez a törvény úgymond a többi törvénnyel együtt és azokon áthatolva rendezi a valóságot, időtől függetlenül. Minden fizikai és szellemi törvény felett áll, azokat minősíti, ellenőrzi és összegezi. Ennek a törvénynek a hatásait nem lehet befolyásolni, manipulálni. Természeti és természetfeletti jelenségekre visszahat és újabb rendbe szedi. Az univerzális tudat intelligenciájának helye ez, amit emberi ésszel felfogni lehetetlen és emberi nyelvvel kifejezni csak megkísérelni lehet. Azt is körültekintően.

Az embernek itt véget ér a hatásköre. Ez a térdelés helye. Ez az a hely, amit Jézus úgy fogalmaz “Legyen meg a te akaratod, Uram”. Létezik tehát egy olyan igazság, olyan “tuti”, ami előtt az ember fejet hajt, ami irányába fohászkodni lehet, de konkrétan akarni már nem, mert az rögtön visszaéléssé válik. Istenkísértéssé. A fohászkodás is, mindössze odaadó, elmerülő meditációként fogható fel, egybeolvadásként a szeretet-fénnyel vagy a fényes meleggel.
Az ember a Boldog Bolond állapotát veheti magára, amikor is teljes felelősséggel és alázattal , bizalommal és derűvel végzi a feladatát legjobb tudása és belátása szerint, törekszik arra, amire rendeltetett, és azután ráhagyatkozik az isteni törvényre.
A fejlődés az egység felismerése a sokaságban. Minden egyes rész a sokban, önmaga számára az Én vagyok-ságot jeleníti meg. Mindenkinek csak Én Vagyok-nak lehet lenni, senki sem léphet a másik helyébe. Minden egyes Vagyok-ság a Van-ság egyenes leképeződése. Magyarázzák hologramként tudmányosan, és leírták mint Jézus tanítását is „én és az Atya egyek vagyunk”.

Forrás: Kybalion, Hamvas Béla, Kurt Tepperwein, Kozma Szilárd

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése